NEW VERSION : ARNAB DAN KURA-KURA

Isnin, Jun 29, 2009

'amir razif











sempat jaga dalam masa dua hari saja
harap dia akan bahagia dan membesar jadi org yang berguna

walau dimana saja dia akan berada... kau terlalu istimewa amir razif

'amir razif'

Jumaat, Jun 26, 2009

ayat power>
1. Kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke bawah>
2. Tak lapuk dek hujan, tak lekang macam rambutan>
3. Tiada rotan, pelempang berguna juga>
4. Biar lambat asalkan tak cepat>
5. Biar putih tulang, jangan kuning gigi>
6. Di mana ada gula di situ adalah gula-gula>
7. Kalah jadi abu, menang jadi arang, seri jadi abu bakar>
8. Carik-carik bulu ayam, lama-lama jadi shuttlecock>
9. Secupak takkan jadi 18 cupak>
10. Gajah mati meninggalkan gading, udang harimau mati> meninggalkankulit, manusia mati meninggal dunia>
11. Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula makanan di> dalam mulut.>
12. Harapkan pagar, pagar tidak boleh diharap>
13. Alang-alang mandi biar guna sabun>
14. Berapa berat mata memandang, berat lagi seguni beras>
15. Cubit paha kanan, paha kiri tak rasa apa-apa pun>
16. Diam-diam ubi berisi, diam-diam orang... . bisu>
17. Hidup segan mati di tanam>
18. Ikut hati mati, ikut rasa merasa>
19. Lembu punya susu cap teko dapat nama>
20. Sehari selambar benang lama-lama benang habis>
21. Jika kail panjang sejengkal, beli le yang panjang sikit kalau> nak ngail di laut. (beli la pukat tunda lagi baik)>
22. Hendak seribu daya, tak hendak tak apa>
23. Membujur lalu melintang pukang>
24. Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri,> lebih baik hari tak hujan>
25. Sebab pulut santan binasa, sebab mulut habis pulut>
26. Kecil-kecil cili padi, kecil lagi biji cili> 2
7. Kalau sudi katakan sudi, kalau tak sudi boleh blah!!>

TIOMAN FEBRUARI 09





kenangan-kenangan indah semasa di Tioman

Khamis, Jun 25, 2009

MASAM MASIN MANIS PAHIT DAN KELAT PKBM

Salam

Selama hari ni..saya hanya bersama dengan Pengakap sahaja.
Dari kempori, korobori hingga lah ke jambori tapi 2009 ni saya
berpeluang berkemping bersama dengan PKBM (D).
Banyak kenangannya..dari sakit kepala hingga lah ke saat gembira
dan dapat berkenal-kenalan dengan rakan-rakan tentera.

bermula dari perkhemahan peringkat negeri hinggalah ke peringkat
kebangsaan..macam2 pengalaman yang boleh dibukukan. hendak
saya kongsi tapi....

Apapun..kadang-kadang tersenyum sendiri bila teringat doktor tentera
yang pandai sungguh membuat lawak..teringkat pada tarian poco-poco
berlatarkan muzik smack that bergema dicelah-celah kebudayaan tetiap
negeri di airstrip kota belud, sabah.

tapi yang tak boleh dilupakan ialah murtabak sayur yang dibeli di pekan
Kota Belud. Satu hengget jer harga dia..tapi nyum-nyum mungkin tak
jumpa di pasar malam di semenanjung ni agaknya. Abes lah kalo teringin
lagik, jenuh ler nak g kota belud lak kalo nak cari.

tapi yang tak boleh lupa waktu bersoping di pasaraya beli barang-barang
keperluan bersama seorang anggota tentera bernama azmir. Masa bayar
barang-barang yang di beli tu,, dapat duit baki bersama gula-gula sebijik.
mak aih tergezut saya..apa pulak nih.. saya pun bagi pada azmir tapi dia pun macam takut nak terima.. dasatkan kita ni..cepat sangka buruk sangka dan pk yg bukan-bukan..

Balik ke Kem, kadet2 pompuan tu mengerumun, masing2 carik barang2 yang di kirim..
tetiba selambek jek sorang kadet tu (maaf tak hengat sgt nama diaorang tu) amik gula-gula
yang sejibik tu, buka n makan. uiks.. tergezut lagik saya,,pastu terus tanya..kenapa
makan gula-gula tu..tak tahu ape ke..pelik gak dapat duit baki dengan sebijik gula-gula ntah2
gula-gula tu..ada power ke..

Dengan selambek kadet tu kata..gula-gula tu ganti baki duit mungkin sebab tak ada 5 duit a.k.a 5 sen jadi dia bagi ler gula-gula sejibik tu sebagai ganti dia takder siling..huahuahua gelak beso kat situ gak..
ish ish teruk beno teman buruk sangka kaan..

esoknya masa jumpa azmir tu kat monkey rack..pakat pulun gelak b(seb bek tak guleng2)
bila cerita balik pasal gula-gula tu.. adoyai cemana lak boleh terfkr kut2 gula-gula tu ada power ke hape.

moral op de setori - jagan mudah buruk sangka tapi buruk sangka tu terjadi sebab teringat masa kecik-kecik mak n abah salu pesan..kalo ada org yang tak kenal bagi gula-gula jangan amek..buang n jangan makan. Jadi walau pun umo dah hampir 40 tawun..pesanan mak n
abah tetap teringat kat fkrn..

te he he heee

PKBM (D) KEBANGSAAN


GUNUNG KINABALU

HAMMOCK?


ada beza tak

video latihan pusat 2008
video Semasa korobori Pengakap 2008

hai hai hai



salam semua

ni masa kita umur 8 bulan

rambut pun takder lagik

tapi kita tetap menten emcem tau

wink wink wink

salam kecindan


salam


selamat datang ke blog suzihanis


banyak yang hemdak di kongsikan.


gambar ni diambil pada tahun 2006