NEW VERSION : ARNAB DAN KURA-KURA

Rabu, April 25, 2012

Hujan lagi hati ini

pagi tadi ..aku menangis lagi..sampai bengkak-bengkak mata. G keje pun ngan mata bengkak..hati aku sedih sangat sebab aku rasa aku macam dah tak di perlukan. Apa perasaan yer..bila semuanya dibiarkan cm tu ajer..tak da nak ckp ye atau tidak..dibiakan berlalu sepi mcm tu aja sampai hati tertanya-tanya...terima atau tidak apa yang aku nak bagitahu..pastu apa lagik..berjurai la airmata..cukup terasa...
tak pe lah..kalo org dah tak sudi..aku pun tak boleh buat apa..biar lah aku menangis sendir..aku dah penat nak pk..akau dah penat nak buat apa-apa..
memang yg tinggal hanya jasad ajer..jiwa aku dah ntah kemana-mana..kekuatan aku sekarang adalah anak-anak aku yang empat orang...aku sayang kat diaorang tapi apakan daya..satu hari aku kena juga tinggalkan mereka..
aku kena cari angin baru,.. aku kena pegi ke mana-mana yang nak terima aku.. aku kena sampai hati..
buat apa aku nak tunggu kalau orangrasa hanya buang masa dengan aku..penin nak layan karenah aku..kan..so kena lah paham-paham sendiri...baik aki angkat kaki..
ya Allah..aku mohon petunjuk..moga pilihan aku ni betul..dan aku takkan mengeluh..
apa ja nanti..aku akan terima dengan hati yang terbuka...aku redha..

Isnin, April 23, 2012

Jiwa kacau

Ya Allah....jiwa aku betul2 kacau..bercelaru..dah puas aku pujuk hati sendiri..tapi ntah lah..bukan ikut hati..bukan ikot perasaan tapi semangat aku benar-benar dah hilang...
mcm mana aku nak kuatkan kembali semangat ku....
Ya Allah......
berikan kekuatan padaku...bila jiwa dan fikiran bercelaru..mcm2 perasaan yang timbul....
aku tak nak biarkan perasaan menganggu fikiran tapi
aku lemah sangat dapat menghadapi cabaran...


Z U L V A . com
Viagraphics Comment

Jumaat, April 20, 2012

OrkutUncle.com graphic comments


moreClick here to send this to your friend

Meletihkan..penattt otak

mungkin dugaan tuhan belum berakhir...kata orang hidup tanpa cabaran..macam tak best aja tapi bila telampau banyak..adoii..tak boleh tahan gak der...
lepas satu..satu masalah datang dalam hidup ak..ingatkan dah ok...kadang-kandag buat ak malas nak pk..lantak la nak jadi apa..
memang ak ni baran..tapi ak taknak karenah ak memeningkan kepada orang.. so ak dah minta maaf kat orang tu..
kata kawan ak si A utk menyedarkan seseorang, ak kena buat tak tahu..diam so nanti dia terasa...mungkin dia akan menyedari kesilapan dan cuba perbaiki..tapi seorang lagi kawan ak si B kata,,,jgn buat tak tahu..kesian dia..nanti tambah terbeban dan ak akan dilabelkan bersalah dan memang suka memboikot orang..sian dia..ak ni menambahkan masalah dia..ak kena rapat dengan dia agar orang lain tak boleg amik kesempatan pada dia..hanya kerana sebab ak ada..
adoiii...sakit kepala kan..penattt otak ak..so ak buat macam biasa la..macam tak ada apa-apa yang berlaku..biarlah dengan masalah tu..kalo ak cuba memperbaiki...berusaha dan tak dapat sokonga..buat mende nak sakitkan kepala sendiri...


OrkutUncle.com graphic comments


moreClick here to send this to your friend

Isnin, April 16, 2012

Biarkan aku menangis

puas aku menangis sehari dua ni
biarkan aku menangis
sekurang-kurang lega sikit hati dan perasaanku
da lama juga aku tak menangis
ada banyak sebab aku menangis
keje,,adik,,boz...dan macam2..
aku betul2  stress
macam2 perasaan membelenggu hati dan fikiran
selagi tak dapat ku luahkan
ianya akan mencengkam perasaanku
 

Isnin, April 09, 2012

Apa kata Hati...

sejak akhir-akhir ni ak terasa macam owg bodoh sangat..ntah ler. Dengan masalah lepas satu..satu..walaupun bukan masalah ak sebenarnya...
sejak hari jumaat lalu,,ak asik menangis..menangis..menangis...mungkin tak dapat nak lepaskan apa yang terbuku dihati jadi,,sekeras mana pun..menangis aja jawapan yg boleh melagakan hati sendiri..
memang ak terasa ...sunguh2 berkecil hati..taknak pk sgt tapi ak pun manusia mana boleh larik..banyak yang buat ak terasa hati..sukar nak meluahkan..
takper..ak cuba rasionalkan diri sendiri...dan bersikap profesioanl..apa pun..ak memang dah nekad..kadang-kadang kita perlu berhijrah demi kebaikan semua..dan ak kena berani ambil keputusan..
dah taknak pk banyak2..apa pun ak terima ja nanti,,cuma ak harap..ak tak perlu lagi tunggu disini..buat apa kalau kita dah tak diperlukan lagi..so lebih baik blah kan diri sendiri..
mudah2an..dia akan tersedar dari mimpi..dan berada di alam realiti...

Ahad, April 01, 2012

wahai hati..........................

aku dah banyak memendam rasa...
aku tak dapat menzahirkan rasa yg tersimpan dalam hati
sebenarnya aku rasa nak menangis
tapi air mataku seakan tak mahu mengalir
jadi semua rasa itu terbuku dalam hati..
andai kata aku menangis..
hati aku pasti akan merasa lega

Adakah keputusan ini betul?

aku runsing...
aku tak nak bergaduh..juga aku tak nak jadi derhaka..
tapi apa daya ku..tahu tak betapa dalam hati aku ni..sangat-sangat rasa susah..
aku berfikir jugak,,,,kalau aku ja yg rasa susah hati sedangkan orang yg punca aku jadi susah hati tu mcm tak da aper2 ja..macam mana tu..
mungkin sikapku ni suka berfikir..fikir..fikir..dan macam2 yang aku fikir..
perkara yang takda kena mengena dengan aku pun aku boleh fikir..nikan yang memang sah-sah ada sangkut paut dengan aku..
tapi aku memang kena keras hati..
kalau dia tak sayangkan diri sendiri..tak nak juga berubah dan dah banyak kali aku masihat..
apa dayaku..dia pun dah besar..so pandai2 lah dia nak bawa diri..
aku doakan yg terbaik dan jangan jadi apa2...
kalau jadi apa-apa pun aku harap aku tak menyesal..
aku terpaksa kejamkan diri..keraskan diri dan sanggup buat keputusan macam tu..
semuanya demi kebaikan diri..
kalau jadi apa2 pada dia..aku redha..mungkin itu sudah ketentuannya..
aku harap aku tak diselubungi oleh rasa menyesal dan bersalah seumur hidupku nanti,,
Ya Allah..
adakah keputusan yang ku ambil ini betul?

Cinta Harus Memiliki

Sejauh ku berlari
Meninggalkan dirimu
Masih bayangmu yang menawan
Sekuat ku mencoba
Melupakanmu kasih
Lalu mengapa ku tak sanggup

 Adakah waktu tak berpihak
Atau memang sudah jalannya
Untuk kita terpisah
Selamanya

Ku tak percaya kita
Terpisah karena berbeda
Lalu ke mana kan ku cari
Ku tak percaya kata
Cinta tak harus memiliki
Lalu mengapa
Hati terasa sakit

Sekeras ku berfikir
Mencari alasannya
Semakin jatuh ku terluka
Adakah waktu tak berpihak
Atau memang sudah jalannya
Untuk kita terpisah
Ku tak percaya kita
Terpisah karena berbeda
Lalu ke mana kan ku cari
Ku tak percaya kata
Cinta tak harus memiliki
Lalu mengapa
Hati terasa sakit