NEW VERSION : ARNAB DAN KURA-KURA

Khamis, Julai 30, 2009

Jem oh Jem

Perjalanan walaupun sebenarnya jarak bukan lah jauh sangat
tapi bila dah tersangkut dalam kesesakan jalan raya a.k.a jem..
fuh memang mcm membuat perjalanan ke Perlis atau Johor saja
jarak waktunya..
Tapi itulah hakikatnya di Kuala Lumpur ni..jem tu dah jadi perkara biasa
tambah-tambah bila hujan turun mencurah-curah..dalam masa 5 minit jer
dan ada pulak kemalangan..fuh berderet2 la kenderaan yang bergerak
macam kura-kura..taim tu mulalah rasa macam nak parking je kereta
tepi bahu jalan n tido jap sambil bermimpi nyanyi lagu hindustan n guleng2
turun bukit.....bila dah ok baru teruskan perjalanan..

Ahad, Julai 19, 2009

KEMPORI PENGAKAP 2009


Sempat gak tinjau2 perkhemahan tersebut


tahun ni tak dapat juin sepenuhnya kerana


kekangan masa

video
video video

Sabtu, Julai 18, 2009

KURSUS PROTOKOL, ETIKET SOSIAL DAN PENGACARAAN MAJLIS

Salam

Baru ni saya berkesempatan menghadiri kursus di atas.
Banyak jugak perkara baru yang saya dapat pelajari..
Penceramah-penceramahnya memang best2 dan penyampaian
yang menarik buat peserta tak berpeluang langsung untuk rasa
mengantuk...

Dapat jugak saya pelajari teknik untuk memanaskan suara

( hehehe pasni boleh la buat sebelum nyanyi kat karaoke ke)

Antaranya aktiviti memanaskan suara ialah :

1. sebut iiiii............eeeeeee.........aaaaaa......ooooooo........uuuuuuuuuuu


2.sebut gagaga...gegege....gigigi.....gogogo....gugugu (boleh di ganti dengan huruf n, j dan


huruf lain yang d pk kan sesuai)


Antara aktiviti lain waktu senggang ialah apa lagi.. men boling ler.. dgn abang2 dan kakak
penyelia ... pastu layan berkaraoke..tak sangka sora diaorg ni hebat2 belaka..
dan waktu kursus ni ramai gak penyelia yang demam.. mana taknyer..
masa kat opis tak sempat nak merasa suma tu jadi bila kursus n rileks mcm ni baru tahu
masing-masing demam rupanya...

p/s - gambar di atas masa men boling..bkn main bergaya lagikkan dengan bola boling tu ( lupa nak tanya berapa berat bola tu)




Sabtu, Julai 11, 2009

CANNIBAL : SERAM WOO

Amat, Abu dan Budin tersesat di dalam hutan sewaktu memburu. Mereka kemudiannya ditangkap oleh sekumpulan orang asli yang merupakan cannibal.


Sewaktu dihadapkan ke ketua puak cannibal, ketua puak mengatakan merekat idak akan dijadikan sup dan dimakan jika mereka lepas ujian yang akan diberikan.


Mereka dikehendaki pergi ke dalam hutan dan mencari 10 buahyang sama jenis. Lalu mereka pun pergi la ke dalam hutan bersama2beberapa orang asli yang akan mempastikan mereka takkan lari.


Amat kembali dan membawa 10 biji buah epal. Ketua puak cannibal itu kemudiannya berkata "Kamu dikehendaki menyumbat kesemua buah2 tersebut kedalam lubang bontot kamu tanpa sebarang ekspressi diwajah kamu atau kamu akan dimakan!".


Maka bermulalah sesi menyumbat buah epal ke dalam lubang bontot Amat, SATU!!! jerit semua orang-orang asli.

terbahak bahak
Smile graphics comment
Belum sempat epal kedua disumbat, Amat sudah menjerit kesakitan, lalu Amat diikat dan diletak dalam kawah besar untuk direbus jadi sup.


Abu pula kembali membawa 10 biji anggur. Ketua puak menerangkan perkara yang sama kepada Abu. Abu merasa takdelah susah mana. Dari jauh Amat mendengar orang-orang asli menjerit SATU!!! DUA!!!! TIGA!!! EMPAT!!!LIMA!!! ENAM!!!TUJUH!!! LAPAN!!!!, tiba-tiba Amat terdengar Abu ketawa terbahak-bahaK.


Beberapa minit kemudian Abu diletakkan bersebelahan Amat dalam kawah besar."Weiii yang ko gelak apehal???...ko dah nak lepas tadi dah!!" bentakAmat.


Abu jawab "takleh tahanla beb...tengah aku relax2 sumbat anggur tiba2 Budin balik bawak durian 10 bijik".

CANNIBAL : SERAM WOO

Amat, Abu dan Budin tersesat di dalam hutan sewaktu memburu. Mereka kemudiannya ditangkap oleh sekumpulan orang asli yang merupakan cannibal.

Sewaktu dihadapkan ke ketua puak cannibal, ketua puak mengatakan merekat idak akan dijadikan sup dan dimakan jika mereka lepas ujian yang akan diberikan.

Mereka dikehendaki pergi ke dalam hutan dan mencari 10 buahyang sama jenis. Lalu mereka pun pergi la ke dalam hutan bersama2beberapa orang asli yang akan mempastikan mereka takkan lari.

Amat kembali dan membawa 10 biji buah epal. Ketua puak cannibal itu kemudiannya berkata "Kamu dikehendaki menyumbat kesemua buah2 tersebut kedalam lubang bontot kamu tanpa sebarang ekspressi diwajah kamu atau kamu akan dimakan!".

Maka bermulalah sesi menyumbat buah epal ke dalam lubang bontot Amat, SATU!!! jerit semua orang-orang asli.

Belum sempat epal kedua disumbat, Amat sudah menjerit kesakitan, lalu Amat diikat dan diletak dalam kawah besar untuk direbus jadi sup.

Abu pula kembali membawa 10 biji anggur. Ketua puak menerangkan perkara yang sama kepada Abu. Abu merasa takdelah susah mana. Dari jauh Amat mendengar orang-orang asli menjerit SATU!!! DUA!!!! TIGA!!! EMPAT!!!LIMA!!! ENAM!!!TUJUH!!! LAPAN!!!!, tiba-tiba Amat terdengar Abu ketawa terbahak-bahaK.

Beberapa minit kemudian Abu diletakkan bersebelahan Amat dalam kawah besar."Weiii yang ko gelak apehal???...ko dah nak lepas tadi dah!!" bentakAmat.

Abu jawab "takleh tahanla beb...tengah aku relax2 sumbat anggur tiba2 Budin balik bawak durian 10 bijik".

PANTUN CHACHACHA

Buah cempedak di luar pagar Ambil galah tolong jolokkan Kenapa kau nak jolok pakai galah Sebab cempedak tu kan h kat luar pagar ?

Kalau ada sumur di ladang Bolehlah hamba menumpang mandi Patutlah bau badan kau busuk semacam Bilik air ada, buat apa kau mandi kat ladang..

Pisang emas dibawa berlayar Masak sebiji di atas peti Kat pasaraya tak ada hutang hutang Kalau nak, bayar, Cash On Delivery

Kalau ada jarum yang patah Jangan di simpan di dalam peti Kesian betul dengan kau ni Jarum patah pun kau simpan dalam peti

Dua tiga kucing berlari Mana nak sama si kucing belang Kalau kau berani kejarlah kucing tu Mesti kau kena cakar sampai berbelang-belang gak

Kajang Pak Malau kajang berlipat Kajang hamba mengkuang layu Kain Pak Malau, Mak Limah yang lipat Kain aku, si pencuri yang sapu

Rumah Pak Mamat di tepi sawah Pakai langsir berwarna biru Ooi Pak Mat, langsir warna biru tak lawa lah Pakailah warna kuning ke, hijau ke, kelabu asap ke

Air pasang dalam surut pukul lima Nyonya bangun pagi siram pokok bunga Haloo nyonya, mau tanya sikit Siram pokok bunga aje, tak jual sayur ka?

Tuai padi antara masak Esok jangan layu-layuan Kalau padi tu belumlah masak
Janganlah tuai, taklah layu-layuan

Limau purut masak di dahan Batang selasih condong uratnya Limau purut tak boleh makan Nanti sakit perut apa ubatnya.

Pulau Pandan jauh ke tengah Gunung Daik bercabang tiga Buat apa nak ke Pulau Pandan yang jauh tu Pergi aje ke Kampung Pandan

Sorong papan tarik padan Buah keranji dalam perahu Tolonglah jangan makan buah keranji tu Nanti badan kau orang berbau

Hayya Cik Siti, perempuan banyak muda Ana banyak takut jalan tutup mata Memanglah takut kalau jalan tutup mata Sebab takut terpijak lubang ,Indah Water

Encik Baba jatuh dalam parit Cik Aminah ketawa jerit jerit Sampai hati Cik Aminah ketawakan saya jerit-jerit Mentang-mentanglah saya jatuh dalam parit

Buai laju laju Sampai pokok sena Woii, jangan buai laju-laju Nanti kang tercampak kat pokok sena

Timang tinggi-tinggi Sampai cucur atap Cucur atap tak sedap Cucuk pisang, cucur udang, haaa tu sedap
video



cerita hari Rabu...

Biasanya hari Rabu hari yang agak riuh di waktu morning prayer di opis kami
nak tahu kenapa..coz tuesday is english day..hak hak hak..so wen boz tanyer eni ripot
suma pakat duk diyam jew kecuali yg kena maklumkan tentang kedtgan harian..
tapi pada hari rabu yang satu ni..ngah sumer org bz n agak tenson gak ler dgn odit..
ada gak yang buat lawak (tpulang laa kalo rasa tak lawak)...

bila sorang pegawai tu nak melapor kan program.. begini lah lebih kurang ayatnya:

salam.. semalam kan hari..... (pelapor tu terhenti jap) tetiba ader lak sorang mamat tu jawab

SELASA (maaf taktau sape sbb dgr sora jak)

adoyai..tapi kira ok lah jugak dlm keadaan yang agak tegang nak di audit..
lawak ke tak lawak tak tau le cita saya tu tp pd saya memang kakakakakaah.












Selasa, Julai 07, 2009



JANGAN MENCARI TERLALU “SEMPURNA”

Jika kamu memancing ikan……Setelah ikan itu terlekat di mata kail……Hendaklah kamu mengambil ikan itu……Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula kedalam air begitu sahaja…….Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya……Ketajaman mata kail kamu & mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup……

Begitulah juga……Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang ……Setelah ia mulai MENYAYANGI kamu……Hendaklah kamu MENJAGA hatinya……Janganlah sesekali kamu terus MENINGGALKANNYA begitu saja……Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu……dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia masih mengingati kamu……

Jika kamu MENADAH air biarlah berpada……Jangan terlalu berharap pada takungannya dan menganggap ia begitu teguh……Cukuplah sekadar untuk KEPERLUANMU sahaja……Kerana apabila ia mulai RETAK ….tidak sukar untuk kamu menampal dan memperbaikinya semula……Dan bukannya terus dibuang begitu sahaja……Begitulah juga……Jika kamu sedang memiliki seseorang…. TERIMALAH dia seadanya……Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan mengganggapkan dia begitu istimewa……Anggaplah dia manusia biasa……Kerana apabila dia melakukan KESILAPAN …. tidaklah sukar untuk kamu MEMAAFKANNYA dan MEMBOLEHKAN hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhir hayatDan bukannya MENGHUKUMNYA dan MENINGGALKAN dia begitu sahaja kerana kamu merasa terlalu kecewa dengan sikapnya Lalu semuanya akan menjadi TERHENTI begitu sahaja……


Jika kamu MEMILIKI sepinggan nasi……Yang kamu pasti baik untuk diri kamu……Yang MENGENYANGKAN dan BERKHASIAT ……Mengapa kamu berlengah lagi? Cuba mencari makanan yang lain……Kerana terlalu ingin mengejar KELAZATAN ……Kelak, nasi itu akan BASI sendiri dan kamu sudah tidak boleh menikmatinya lagi……Kamu akan MENYESAL ……

Begitulah juga……Jika kamu telah bertemu dengan seorang INSAN ……Yang kamu pasti boleh membawa KEBAIKAN kepada dirimu……MENYAYANGIMU …. MENGASIHIMU ….dan MENCINTAIMU ….Mengapa kamu berlengah lagi? Cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain……Terlalu mengejar KESEMPURNAAN ……Kelak, dia akan BERJAUH HATI dan kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain……Kamu juga yg akan MENYESAL dan tidak ada gunanya lagi……

Oleh itu janganlah kita terlalu mengejar KESEMPURNAAN kerana ia bukanlah faktor utama KEBAHAGIAAN yang sempurna, sedangkan jika kita boleh m ema afkan KESILAPAN orang yang kita sayang dan akur dengan KELEMAHANNYA sebagai manusia biasa serta BERSYUKUR dengan apa yang kita sudah MILIKI …kita akan BAHAGIA, BAHAGIA dan terus BAHAGIA …itu lebih BERMAKNA !

“Begitu hidup ini tiada yang abadi yg patah Kan tumbuh yang hilang Kan berganti, namun yang berganti tidak mungkin sama seperti yang hilang”

Sabtu, Julai 04, 2009

Jumaat, Julai 03, 2009

PENCAK SILAT 2009

PERTANDINGAN PENCAK SILAT 2009
30 JUN HINGGA 02 JULAI









Gambar diatas dengan sifu (yg bersongkok), wasit paling glamer n anti shila lama yg dtg tgk anak dia ambik bahagian. Tahun ni kurang latihan jadi dapat 2nd place jer