NEW VERSION : ARNAB DAN KURA-KURA

Isnin, Jun 27, 2011

Sabar je laa..

hmm..ta tau nak mula menulis macam mana..kata kakak seofisku..sabar je la..tuhan memang nak duga orang-irang yg hebat..tapi hebat sgtkah aku ni sehingga diduga dgn macam2 hal..nak melayan karenah manusia..
Kata ankelku di Sarawak..parah kalo nak memanusiakan manusia..tapi lagi parahkan kalo kita biarkan ajer....macam mana dengan amanah yg dipikul..sape plak yg nak bertanggungjawab?
bila pk semua tu..tu yg asik demam jer..kepala pun asik mengong..bukan pk sgt tapi kdg2 tak boleh nak tido malam memikirkan jalan penyelesaian..memikirkan cara terbaik serta cuba menegur dengan hikmah..bukan mudah nak betulkan yg biasa dan biasakan yang betul..cuba berfikir diluar kotak tapi menuntut kefahaman org,,memang payah
kalo asik pk semuanya susah semuanya payah pun susah gak kan..
berat...tapi akan aku cuba..harap aku ada kekutan walaupun kadang-kadang aku hampir mengalah..fed up juga..tapi aku pujuk hati dan diri sendiri,,aku tak boleh lari dari masalah..susah ke payah ke..aku kena lalui juga..aku harap pahit akan manis akhirnya....aku akan cuba menjadi pemimpin yg baik serta memahami..yang penting kalao org tak suka pun..mungkin org akan terima aku dengan hati yg terbuka juga nanti..dan bila aku pergi meninggalkan mereka..semua situasi dan budaya akan berubah menjadi yg lebih baik agar penggantiku tak akan sakit kepala mcm aku jugak nanti..
Ya Allah..berikanlah aku kekuatan..sesungguhnya aku memaafkan mereka..setiap hari aku mohon mereka diberi hidayah dan petunjuk..moga mereka akan berubah..AMIN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

[url=http://www.mnpls.com/hello-16778.html][img]http://i.mnpls.com/167/16778.gif[/img][/url]