NEW VERSION : ARNAB DAN KURA-KURA

Jumaat, Januari 27, 2012

PERCUTIAN KE KENYIR ...MENYERONOKKAN

Planning dah lama dari Okotber 2011..asalnya kami nak duduk atas satu boathouse ni tapi last minute..kawan ak dapat satu boathouse ni..sebenarnya sama jer dgn boathouse yg lain tetapi boathaouse abang Karim ni dia boleh sediakan tukang masak..tu yg penting sebab kawan2 lain nak relaxs2 jer atas boat tu..

Day 1 21 Jan 2012
kami bertolak dari tol gombak sekitar jam 8pm. So masing2 berjanji nak tunggu di RnR Temerloh. Alhandulillah..jalan pun ok..kami sampai kat sana awal gak..rehat kat sana kemudian kami teruskan perjalanan. Sampai di Gambang kami berehat agak lama jugak..sempat la nak lelap dan mimpi sebabak dua.

Day 2 22hb Jan 2012
Jam 6 pagi kami tiba di Masjid Ajil.Solat subuh kat situ dan breakfast..besh makan nasi dagang, nasi lemak dan nasi minya dengan ayam goreng. Sambal tumis dia memang sedap. Jam 8 kami bergerak ke Stesen Janakuasa Sultan Mahmud di Janagor, kami berjanji nak jumpa tokeh bot iaitu Abang Karim kat situ. memang cantik tapi kawasan tu tak dibenarkan ambil gambar. Selepas kami mendaftar di stesen tyu..kami bergerak ke boathouse. Perjalanan 4 jam nak ketengah2 tasiok..masing2 penat dan nasib baik kami ada tukang masak..so boleh rehat..bila bangun tido..terus makan jew..
satu hari kami bergerak menuju berdekatan taman negara..parking bot kat situ dan apa lagi..kawan2 lain mula la baling pancing. tapi sebabkan kami pergi masa air limpah so ikan memang tak banyak..

Day 3 23 Jan 2012
Kami bergerak menuju ke Air Terjun Lassi..parking bot kat situ dah kami tido disitu malam tu..best..sambung lagi memancing..berjalan kekawasan air terjun tu..dah mandi manda kat situ..malam kami buat barbeku.. tukan masak tu memang besh..sedap2 suma masakan kampung..rupanya dia tukang masak asrama..patot la sedp.

Day 4 24hb Jan 2012
Kami sambung lepak di air terjun..mandi manda..nyaris-nyaris ak tak di tarik ke kawasan air terjun...sebab budak kecik tu tolak ak..ak pulak ditarik oleh air..anak abang karim dengan pantas menarik ak ke tepi semula.. jam 11.30 kami pun bersiap-siap utk balik ke ampangan utama..perjalanan hanya 2 jam..so complete la kami jelajah 1 tasik kenyir.

Jam 2.00pm kami bergerak ke Kuala Terengganu..kami solat di masjid terapung..kami singgah di pasar payang..huhuhu terbang gak hampir 4rat beli baju batik..takpe la sekali sekalakan..kami singgah beli sotong celup tepung kat batu buruk..pastu bermalam dirumah kawan di kg atas tol..

Malamnya kami keluar melihat lampu mcm di ICT tapi ni di belakang pasar payang..perghh..sampai kat situ hampir 10 malam..tetiber budak kecik tu nak buang air..melilau la ak mecari toliet awam..ada yang kat pasar payang tapi totop..pastu nak g kat surau..pun berkunci..tanya peniaga kat situ..dia suh g kat hotel budget dekat2 situ..dalam melilau2 ..abes terkencing dalam sua..bengang betol..last2ak g kat balai bomba dekat situ..dengan selambe ak kata, bang tumpang toilet..dah melilau carik takde..budak kecik tu dah terkencing dalam sua..

Day 5 25 Jan 2012
Sarapan [agi tu kami makan ubi kayu rebus dengan nasi dagang..besh sangat. Jam 9 kami bergerak ke Taman Tamdun Islam.. melawat kat situ..jam 12.30 kami bergerak balik keKL. Jumpa jiran lama kat situ...azadan dari kumpulan Rabbani.. kami solat jamak di Rantau Abang..
Pastu singgah di kemaman untuk maghrib...kat situ bakal menantu kawan ak (he he he) belanja makan..kenyang sangat..tima kasih abang ramlii..

kul 1 pagi kami sampai ke KL..ak singgah li mekdi bawa balik..dan makan sebelum tido...

satu yang buat ak sedih..memori kad kamera ak kena virus..habes suma gambar delete..seb bek ak ada amik gambar lam hp sikit..ada la kenangan..tapi sedih sebab gambar dalam kamera lagi cantik2..

5 ulasan:

1. salam, boleh share contact no utk bothouse dan harganya? TQ

BalasPadam
  2. salam, nasib baik ader blog ni, dpt jugak no abg.karim ni, no beliau sy dah ilang, dulu beliau jadi pemandu bot & sekarang munkin dah ader bot sendiri.

3. Bot abg karim ni selesa ke utk pegi rakan2 sekerja..mixed boys n girls..in term of tempat tido@bilik?

4. selesa..ada tiga bilik...kita org pun pegi mix family hari tu..so far memang ok.boleh rekuas tukang masak tu yg best..tapi kena byk la utk chef tu

BalasPadam

[url=http://www.mnpls.com/hello-16778.html][img]http://i.mnpls.com/167/16778.gif[/img][/url]