NEW VERSION : ARNAB DAN KURA-KURA

Rabu, Februari 01, 2012

Kisah Hidup..bukan cerekarama...

pernah dengar cerita seorang bapa minta ganti rugi membina rumah pada anak-anak dan isterinya? ermm...mulanya ak sangka cerekarama ke atau slot akasia di tv tapi rupanya cerita sebenarnya memang mcm tu..
ada jugakkan..kisah hidup yang macam tu
seorang bapa menulis surat pada anak-anaknya menuntuit ganti rugi membina sebuah rumah dengan kos 30.000. Terdiam anak2 dengan tuntutan tu..
Maka anak2 pun berbincang dengan bonda mereka..kata bonda,,,duit buat rumah tu hasil simpanan semasa berniaga bukan duit gaji atau pinjaman perumahan oleh ayah mereka.
Alasan kerana perubatan dan dah 20 tahun menumpang di rumah isteri kedua..sekarang ayah dah tak sihat dan tak larat dan dengan duit tu..nak bina sebuah pondok di hadapan rumah isteri kedua tu..
hurmmm...kenapa mcm tu? dah tak bioleh perah kudrat sebab dah sakit dan dah tua..maka isteri muda dan anak2 dah tak senang ke dia duk kat rumah ti..20 tahun boleh tinggal kat situ kenapa pula sekarang rasa macam menumpang..
balik ajer la rumah yang ada sekarang..dia pun keluar rumah atas kehendak sendiri..anak2 dan isteri pertama diabaikan..tiba-tiba nak tuntut ganti rugi..
tapi si isteri pertama tak mahu panjang2kan hal ni..katanya biarlah..buat diam ajer..
anak2 pun malas nak layan keranah ayah ni..dengan anak2 suma tak kena..suma salah..tapi dengan anak2 tiri..suma ok..sanggup bersusah payah..yang pelik.minta nak buat rumah atas tanah isterti kedua..kalau dia mati..agak2 dapat kat saper..
pastu ada ke ajak isteri pertama duk serumah dengan isteri kedua di rumah isteri kedua nih..tak ikut dikatakan ingkar..tapi cuba pk..dia sekarang pun kata rasa macam menumpang..ni kan isteri pertama..lagi la rasa ape je kan..
hurmm..ntah lah..anak2 kata baik diam dan buat tak tahu..andai kata ayah mereka nak duk di surau ke dimana-mana pun nak buat macam mana..bukan anak2 tak bertanggung jawab tapi sikap ayah tu yang buat anak2 jauhkan diri.. cuma berharap dan mohon dari ALLAH jangan lah ayah tua tu terbuang sampai macam tu sekali..dah byk bersusah payah untuk isteri kedua dan anak2 tiri..kalau dia merempat..diaorang la yang tak berhati perut kan.. duit pencen tetiap bulan..duit bersara..sesen pun isteri tua tak merasa..tak pernah pun isteri tua merungut atau nak wat surat tuntutan mcm ayah tu buat kat anak-anak dia.. rumah tu lah harta isteri pertama..kalau anak2 susah nanti..boleh balik dan tinggal di situ..tu pun ayah tu nak suruh gadai,,bagi duit tu kat dia habuan nak buat pondik kat umah isteri kedua..ish ish ish...WALLAHUALAM...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

[url=http://www.mnpls.com/hello-16778.html][img]http://i.mnpls.com/167/16778.gif[/img][/url]