NEW VERSION : ARNAB DAN KURA-KURA

Khamis, Ogos 22, 2013

PATAH SERIBU

baru-baru ni berkesempatan jumpa dgn satu pasangan ini. Pasangan ni yg membantu aku membuat assgmen tentang pengurusan tingkah laku bermasalah..
hmm...sebenarnya perjumpaan ini pun lepas terima msg dari mereka...kebetulan kita berada dalam bulan Syawal so aku ambil kesempatan untuk beraya sekali dengan mereka...
Sampai2 sahaja kak kay memeluk aku seerat2nya sambil menitis air mata...aku memang sensitif sikit kalo bab2 macam nih...
berat mata yang memandang berat lagi bahu yang memikulnya...
ungkapan tu memang sesuai kot...
kay menangis dan memberitahu aku..anak angkatnya yg dijaga dari kecil lari dari rumah lagi. Apa yang menyedihkan anak tersebut masih dibawah perintah mahkamah. Kata kay dia tak sangka anak angkatnya sanggup buat macam tu pada mereka setelah berkali2 mereka memaafkan dan menerima anak itu kembali. Dia sungguh tak sangka....anak yg disangkakan telah berubah rupanya hanya berpura-pura dan berlakon baik saja...
Ak pun ada anak....kalo ak paham pun mungkin tak sepenunya..
siannya...kay kata semua ini melibatkan macam2 ..perasaan..malu..lebih2 lagi mereka suami isteri kakitangan kerajaan..malu jika kawan2 tahu...
ye lah kan..tak semua org boleh paham..kadang2 ada org akan menyalahkan ibubapa atas apa yg terjadi..kata kay..bukan setakat menatang minyak yg penuh tapi semua didikan agama dah diberi..
pada kau kay dan suaminya tidak salah...anak itu yg belum matang...salah pertimbangan... mempunyai perasaan dendam entah pada siapa sebab itu tindakannya tanpa pk panjang wlopun impak pada dirinya sendiri..
baru-baru ini, selepas perjumpaan itu, kay kol aku...dia menangis2 lagi..kesian dia..dia mengadu pada aku..
dia dah report pada pihak yang berkenaan...namun macam takdad usaha atau tindakan apa2..setakat ripot jer..
pihak A dan B kata kami hanya boleh maklum...kami tak boleh buat apa2 tindakan sebab perkara ni bawah pihak C. Pihak C pula..bila diberi makluman..mcm tak ada apa2...
kesian kay..penat berusaha kesana-sini mencari maklumat dan mencari dimana anak itu menyorokkan diri..tapi...bila ada sedikit maklumat...bagitahu pada pihak C../macam maklumat tu tak berguna langsung...kata kay..dia pun bukan ada kuasa atau hak nak bertindak...kalo A dan B boleh bagitahu macam tu...apatah lagi dia sebagai org biasa...kata kay lagi..kalo dia 'seseorg' ahli politik atau anak datuk mungkin akan diberi perhatian..tapi dia cuma org biasa...bila mengadu...pihak C kata kami pun ada beribu2 kes mcm ni yg nak diberi perhatian...takkan nak kena bagi sesuatu baru nak buat..
aku cadangan supaya kay mengadu pada biro pengaduan awam atau buat jer iklan atau masukkan jer dalam surat khabar...
kay kata malu nti semua org tahu lagi pun dia kakitgn kerajaan takkan nak mengadu pada bori...
ntahlah..aku pun tak tahu nak tolong n cakap apa....aku hanya boleh minta dia bersabar dan berdoa ja...
mudah2an kes ini akan selesai dgn segera...
kata kay..rezeki dia nak dapat anak angkat yg bermasalah macam nih..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

[url=http://www.mnpls.com/hello-16778.html][img]http://i.mnpls.com/167/16778.gif[/img][/url]