NEW VERSION : ARNAB DAN KURA-KURA

Selasa, Februari 11, 2014

PERCAYA KEPADA QADA DAN QADAR


Seminggu ini jiwa ku benar-benar kacau. Aku asyik menangis..menangis dan menangis. Ntah la apa yg aku pk kan..benarlah kata-kata arwah mak, jika kita banyak berfikir setan akan mengganggu fikiran kita..akan berbisik-bisik dalam hati dan diri kita..
Alhamdulillah..bila kita balik semula kepada Allah..kita akan redha..pasrah dan mulai rasa ketenangan.
Aku akan berbaik sangka saja lepas ni..aku percaya pada Qada dan Qadar Allah. Sebenarnya itu takdir yang tertulis. Jika itulah kehendak Allah..aku kena terima..akur pada ketentuanNYA..aku tidak akan meragui..mempersoalkannya lagi. Lagi pun aku yang memilih untuk bermain dengan permainan ini. Sepatutnya aku dah bersedia dari segi mental untuk terima apa juga pengakhirannya. Alhamdulillah..perlahan-lahan....aku rehda terima apa terjadi walaupun didalam hati..aku benar2 mahu dia sentiasa ada disisi....Ya Allah..aku hanya merancang tetapi aku terlupa bahawa perancangan MU lebih sempurna..
aku berharap satu hari nanti dia akan tahu dan sedar kewujudan aku.... sebagaimana manusia aku memang sedih...tapi aku kena redha sebab aku percaya kepada qada' dan qadar...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

[url=http://www.mnpls.com/hello-16778.html][img]http://i.mnpls.com/167/16778.gif[/img][/url]