NEW VERSION : ARNAB DAN KURA-KURA

Sabtu, Ogos 23, 2014

HARI BERKABUNG


22 Ogos 2014
Suasana sepi...mendung dan gerimis..hari menyambut kepulangan 20 jenazah yang menjadi mangsa dalam tragedi MH17. Aku terasa amat hiba bila sama-sama bertafakur dan membaca Al-fatiha dengan peserta-peserta kursus ku..kebetulan..sama waktunya iaitu pada jam 10.55 pagi. Sedihnya bila aku lihat kembai siaran di astro awani pada jam 5.00 petang..aku tak berkesempatan melihat pada siaran pagi. Tak dapat ku tahan airmata bila melihat gambar anak2 mangsa..Ya..Allah..menangis aku dibuatnya..tapi aku memang dah menangis dari jam 6,30 pagi..kerana peristiwa yang ku alami seiring dengan kejadian MH17.
16 Julai 2014

Aku berkesempatan bersama-sama dia berbuka puasa bersama..seharian kami menghabiskan waktu bersama-sama..berbbual dan minum..dan itulah waktu paling lama aku dapat bersama dia..umpama mimpi tapi kenyataannya....
17 Julai 2014
Aku balik jam 12.30 pagi selepas bersama dia..sempat juga aku text..kesiannya..pesawat MH17 ditembak jatuh...dia balas..ye..kesian MAS..
37 hari yang berlalu..
Aku diganggu lagi dgn msg2 aneh..kadang2 hingga hilang kesabaranku.....kemana nak ku luahkan..
aku dapat msg dari dia --> perhubungan dengan dinda pun kanda kena jaga baik2"...
ntahlah....aku balas dan mungkin msg aku membuat dia marah...
selepas itu..hampir dua minggu aku menyepi..berharap dia akan menghubungiku tapi seperti yang selalu..dia memang dan tak akan mulakan dulu..aku dah tahu...tapi jauh disudut hati aku masih mengharap..hingga aku percaya pada msg yg aku terima..paa aku betullah..dia cuma perlukan aku disaat tertentu...disaat diaa tak punya org lain..dia keluar dengan aku pun sebab dia tak ada org lain yg boleh menemani dia..kwn2nya tak aada,...so hanya aku...tersentap jantungku..bukan aku percaya tapi aku rasa ada betulnya...
aku text pada dia ;
1) ada kwn yg kita hilang kita akan terasa sangat kehilngannya...
2) Ada kawan yang kalau dia tak dad..kita tak rasa apa2..
saya rasa...saya yg kedua pada kanda...... dan ada lagi...

20 Ogos 2014

aku text dia..dia tak balas...sedihnya aku...aku tau dia marah...

21 Ogos 2014
aku text dia lagi....masih sama..jadi aku tahu lah..sebab memang aku tahu dia macam manatakpe la..aku cuma text xpalah..kalo org dah tak suka dan tanak bls text aku nak buat macam manakan..aku tahu siapa lah aku...

aku text lagi masih sama...sepi...jadi aku rasa aku cuma menyibuk aja ...

22 Ogos 2014
hari seluruh Malaysia berkabung,...termasuk juga aku..aku redha sebagaiman ahli keluarga MH17  redha dengan pemergian insan2 yg mereka sayangi..apalah sangat kesedihanku ini jika dibanding dengan kesedihan yg mereka alami..walaupun aku menangis sepuas2nya sepanjang jalan aku ke HS..aku tahu..aku takkan dapat semula apa yg ingin aku lalui dengan dia...
lantas..dengan hati yg sedih teramat..ya Allah..aku terima dan aku redha....aku tak bersedia untuk bertemu dengan dia lagi..kerana aku tak sanggup menahan kesedihan lagi..mungkin pada dia aku bukan siapa2...tapi Allah anugerahkan perasaan yang indah terhadap dia pada diriku..walau sayang walau rindu sekuat dan sehebat mana pun..jika Allah tak mengizinkan..usahalah sekuat mana pun..buatlah dan jadilah sebaik mana pun..aku tahu ianya takkan terjadi..kerana jika Allah mengizinkannya...maka,,,Kun..Fayakun...
ya Allah..moga aku terus redha dan ikhlaskan hati...cukuplah dua tahun aku menangis kerana dia...rasa kecewa ada bila kaki penat berlari...

2 ulasan:

  1. The Citizen's Eco Drive Titanium Watch - TITIAN ARTS
    The Citizen's Eco Drive Titanium Watch properties of titanium is a modular watch that allows you to titanium granite watch over 60,000 titanium engagement rings events a titanium sheet year in titanium security virtual reality. It's available in various

    BalasPadam

[url=http://www.mnpls.com/hello-16778.html][img]http://i.mnpls.com/167/16778.gif[/img][/url]