NEW VERSION : ARNAB DAN KURA-KURA

Rabu, April 22, 2015

KISAH JAMBU BATU

Aku tak pasti adakah kisah ku ini memang berkait rapat dengan jambu batu. Kesian pulak aku pada jambu batu tu...tapi bila mengenangkan aku yang demam panaz sampai ke hari ini..aku macam fobia sikit padahal..memeng peberet aku jambu batu..
dulu....dulu la sebelum aku dapat stenosis ..tiap2 hari memang aku akan beli sebiji jambu batu dari pasaraya dekat rumahku...lepas tu..lama aku tak beli dah..lama jugak la...aku sakit pun dah lebih setahun..
ntah kenapa..balik dari Kuching, Serawak..hari jumaat 8 April tu aku buat fisio di HSB. Ermm oleh kerana aku sakit bila buat yg tarik leher tu...maka pakar tu buat semula treatment yang elektrik. Aku dah bagitahu..aku sakit bila buat elektrik tu tapi dia kata takapa...cuba dulu...
wow..sakitnya lain mcm sikit mcm kena karen..tapi aku tahan jer la..
9hb tu..aku dah rasa lain macam..sakitnya berdenyut2...then ada pulak ornag tu bawak bali jambu batu lima biji..serius aku memang melantak sakan sampai 3 biji..sedap beb menciciah dgn cili kicap yg aku buat sendiri. Sebiji lagi aku buat jus..wahh sakan betul aku makan.
10hb aku ke kuala selangir...diajamu oleh seorg chef bergelar datuk..memang sedap masakan dia...tapi aku macam nak muntah...sakit kepala berdenyut2...disebabkan ada miting terpaksa aku ke opis semula,
sepanjang jalan takde pulak RnR...aku tahan je isi perut yang nak terkeluar..
sampai je di opis...uuuuwekk...apa lagi..segala bihun..kerabu bali msk lemak udang dan macam2 yang ku makan tadi keluar habis.
Arghh lega...tapi seram sejuk dah terasa...ada kawan tego..kenapa muka ko mcm org nak g mekah
hah? g mekah? mcm mana..bersih je ke atau baik jer..
hahahahaaa...aku ketawa,,,habis miting,...aku bergegas balik...
sampai je rumah..wahh mengigil2 aku dibuatnya...demam aku mencecah 40 darjah...
Ya Allah teruknya demam aku...darah aku ok...urine pun ok...sebelum fly ke Sabah...aku memang telan ubat 4 jam sekali..panadol tak jalan dah...ubat tahan saki 250g makan 2 biji 3 kali..bayangkan..baru aku berpeluh...nasib baik masa touch down aku tak demam..klo tak mau sangkut aku kat airport tu..
so perjalana ke sabah tak bermakna sangat sebab aku demam..aku banyak tidoo jer..lagi pun aku baru jugak balik sebulan dulu tapi kesiannyala budak kecik tu tak berjalan sangat...
makan sifud pun tak rasa sgt...mcm tak sedap jer...
nak balik pun kena telan ubat jgn bagi demam tapi dalam flight memang rasa lain macam...
sampai rumah..malam tu tak boleh tahan...terus ke emergency...
dah...tarraaaa padan muka aku dapat RED ZONE.. mujo jugak darah dan urine ok...so...tiga hari aku kena datang semula...tapi malas aku nak p..penat g spital nih..aku rasa dah ok sikit kot...dah tak bergantung sangat pada ubat..
so aku tak tahu la...memang sebab aku nak demam ke..sebab fifio tu ke...sebab jamuan datuk tu ke atau sebab JAMBU BATU yang org kata sejuk...tak elok utk saraf mcm aku...
wallahualam...yang pasti Allah sayangkan aku..tu yg aku demam...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

[url=http://www.mnpls.com/hello-16778.html][img]http://i.mnpls.com/167/16778.gif[/img][/url]