NEW VERSION : ARNAB DAN KURA-KURA

Rabu, Ogos 10, 2011

Jalan-jalan sambil bekerja @Sabak Bernam

baru-baru ni, ak ke Sabak Bernam, Selangor untuk bekerja di sana selama dua hari. So, sempena bulan Ramadhan, ak pun ambil kesempatan untuk jalan-jalan ke Pasar Ramadhan di Sg Besar. Wah memang mengujakan sebab paramnya besar dari tempat ak di KL, yg best banyak gerai jual nasi ambeng. Nasi ambeng tu ialah nasi putih, ada suun goreng, ada sayur, serunding, mi goreng dan ayam goreng. Yg bestnya harga dia murah sangat, sebungkus 5 hengget jer dan banyakkkk..kalo di KL ciput jer pun 8hengget 5posen. Ak juga dapat makan pecal yg dibungkus dalam daun pisang, memang terbaikk la pecal di Sabak Bernam nih.
Ak bermalam di Rest House Sabak Bernam, harga semalam weekday cuma 50hengget. Tempatnya selesa, aircondnya sejuk sampai ada yg terkucil atas tilam ler.
Hari kedua masa break utk lunch (ak posa yer) ak bawa budak2 tu melawat ke Muzium dan sekitar Sabak Bernam. oh ya, waktu ak sampai, Sultan Selangor telah mencemar duli ke Masjid Sabak Bernam untuk menyampai sumbangan zakat. Masjid penuh sgt, ak tak dapat nak menyelit so solat kat bilik jer..
budak yg terkucil atas tilam ha ha haaa..
di Muzium Sabak Bernam
di Pasar Ramadhan Sg. Besar
Nasi Ambeng

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

[url=http://www.mnpls.com/hello-16778.html][img]http://i.mnpls.com/167/16778.gif[/img][/url]