NEW VERSION : ARNAB DAN KURA-KURA

Sabtu, Mei 04, 2013

Cinta PLATONIK...

kali pertama kau dengar perkataan tu dalam gezet cerita hanya Aku Cinta Kau Seorang di astro prima kot...lupa lak...'aku pun tertanya-tanya apa kebenda cinta platonik tu....
apa lagi...tanya pakcik gugel la kan.....so dapat la jawapan yang ni :

Cinta Platonikn

 Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Lompat ke: pandu arah, cari


Cinta Platonik adalah sebuah istilah yang dipakai untuk menyebut sebuah perkaitan kasih sayang, tetapi unsur-unsur rasa tarikan secara seksual tidak wujud.
Istilah ini diambil dari salah satu bahasa Yunani, Plato, terutama dari karyanya Symposium, yang tertulis bahawa cinta akan wujud daripada kebaikan adalah dasar dari semua kebajikan dan kebenaran.
Istilah Amor Platonicus, telah digunakan pada awal abad ke-15 oleh Marsilio Ficino, sebagai sinonim daripada "Amor Socraticus," yang merujuk kepada kasih sayang antara Socrates dan murid-muridnya

ha ha haaa...jadi ini bholeh jadi jawapan kot pada hubungan aku dgn MAT...kami dah kawan lama..kami rapat...saling ambik berat dan kami sama-sama sayang cuma...untuk bersama ...mungkin tidak....

begitu jugak dengan A...aku tetiber sayang kat dia...sayang yg tak tau nak ckp macam mana...sayang la..tapi  nak kata ada perasaan utk bersama...ishhh mungkin tidak kot...tak sampai ke tahap tu...tapi sayang la....nak dia selalu ada denganb kita,..dengar cerita kita...berkongsi gembira dan duka serta semua rasa dengan kita...
hahaha....mengarut jer aku ni kan...tu la tengok dbd banyak sangat..kan dah ting tong...
tapi sungguh aku sayang diaorg...arghhh gilos...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

[url=http://www.mnpls.com/hello-16778.html][img]http://i.mnpls.com/167/16778.gif[/img][/url]