NEW VERSION : ARNAB DAN KURA-KURA

Isnin, April 29, 2013

Its My Besday...in advance

6 hari jer lagi besday aku...dah masuk 4 siries...tuwa dah tapi belum insaf2 lagik...sepenuhnya...
post sal hari besauday? yup selepas penat membuat analisa pergeraka...bai tumolo must done that theme...
hmmm...
apa yang aku tak leh lupa.,, 2 tahun lepas ...2 2 nya bermakna...


5 Mei 2011....
bila aku sampai jew tempat kerja...aku tgk terpampang kat notis board dan tempat tanda tgn kedtgan.,..
'selamat hari jadi tu me ( sebenarnya dia tulis nama aku)...
katanya boz aku punya kerja...tak tau lah...tak dak bukti...
ish ish malu tapi hepi,,,,tak pernah2 kan....
ye la...aku kerja bawah dan dengan dia sejak dari 2002 lagik...tak pernah sekali pun nak ucap besday kat haku.....so bukan lah mimpi cuma mcm tak berapa nak percaya dia yg wat keje suma tu.,..
ahh cc aku tu tifu je kot...
tapi petang tu dlm kul 3 ke 4 aku pun tak ingat...
heheheh ...cc aku dtg dan bgtau...tu ada kfc atas meja...boz belanjer sempena besday aku...
wahhh...suprise lagik...naseb baek tak jadik berok jer...cuma tekejot badak sikit...
bio betik...tak pernah2...demam ke hape boz aku tuh...
takpe..org bagi...aku terima jer...so dalam hati ..la la laaa...hepinyer....tak dapat digambarkan...
ya laaa...tak pernah2 beb org yg jadi boz aku dari tahun 2002 ucap or belanjer kfc sempena besday aku...
sengih sampai telinge laaa....
TAPI...YANG TAK BESTNYER...BILA AKU TAHU SEBENARNYA...DIA MEMANG TAK INGAT PUN BESDAY AKU TU...DIA BELI KFC TU PUN SEBAB ADA ORG SURUH...OR NTAH LA TAK BAIK THINK NEGATIF KAT ORG KAN.....BIARLAH ALLAH AJER YG TAHU...TAPI KEGEMBIRAAN TU MCM TAK BERMAKNA...AKU JADI RAGU2...IKHLAS KAH ATAU... YA ALLAH ...TAK BAIK BURUK SANGKA....

5 Mei 2012....
Sambut besday mcm biasa...dengan air mata.....besday ni aku hadapi dengan mcm2 dugaan...memang tahun airmata aku...tak pernah aku sesedih ni ...bukan sebab boz aku tu kena pindah ..aku tak kisah pun tapi segala macam fitnah dan masalah yang aku hadapi...
aku pun tak ingat apa yg bestnya besday aku waktu tu...
aku dapat jugak la ucapan dari boz aku tu...tapi aku tahu ada orang suruh...bukan sebab dia ingat kat aku pun.....ada la org bagi tahu..
betul jugak kalo betul dia ingat kat aku..as pekerja dia..takkan baru sekarang 2011 dan 2012 baru dia ngat nak wish kan...at least taim aku keje sama2 kat pjbt tu pun dia dah wish tapi tak da pun...cakap apa pun tak...akupun tak pernah kisah.....
tak pa lah...
aku pun tak pernah ingat besday dia...tak pernah amik tahu pun...bukan apa ...takut sebab boz aku tu garang...muka serius jer...dan pendiam...aku takut dgn org macam tu tapi dgn mat plus aku tak kisah pulakkan..dia lagi pendiam gella...tapi dgn aku ok ja..
aku wish pun sbb nak bls budi dia ingat besday aku...baru aku berani dalam takut2 jugak...ntah lah..segan kot..
ya la dia boz aku ni sapa...lebih2 nti org kata apa...tak melebih2 dgn dia pun aku kena kata dan fitnah mcm2 kan...

5 Mei 2013...
hurmm...tak tau la mcm mana...aku dah tak kisah...kalo ada sesipa yg nak wish atau belanjer aku  pun biarlah ikhlaskan ...dgn kemahuan sendiri bukan sbb org suruh...aku tak harap pun...mcm dulu2...

TAPI AKU HEPI,,,,AKU DPT XTERNAL DISK DR OFISMATE YG BARU JER KENAL....THANKS..BYK GUNANYA..AKU SUKA....THANKS IERUL
DAN AKU DAPAT SMART TAG YG SENTIASA ADA DIDEPAN MATAKU TIAP KALI AKU PEGI DAN BALIK KEJE..AKU DAH TAK PAYAH NAK AMIK N LETAK TIAP KALI NAK LALU LALUAN SMART TAG TU...TQ MY DEAR FRENZ...AKU INGAT DIA KATA...BESDAY AWAKKAN 5 MEI NI...SY BG KAT AWAK HADIAH IN ADVANCE......DAN AKU GEMBIRAAA....

HIDUP MESTI HEPI KAN KAN KAN...JGN NAPAK TUA SEBELUM WAKTUNYA...

Syukur Ya Allah..kau berikan ribut taufan yang akhirnya pelangi indah yang menjelma dalam hidupku...

hargai org yg menghargai kita...eh salah...biar org tak hargai kita tapi kita hargai sesiapa saja yang hadir dalam hidup kita walaupun ianya amat melukakan hati kita,,,
terasa indah jika kita memaafkan mereka...aku tak pernah rasa marah atau nak balas perbuatam mereka...
dan hatiku rasa senang...Allah akan membalas setiap perbuatan..baik atau jahat..kan Allah tu maha penyayang...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

[url=http://www.mnpls.com/hello-16778.html][img]http://i.mnpls.com/167/16778.gif[/img][/url]