NEW VERSION : ARNAB DAN KURA-KURA

Selasa, Julai 23, 2013

AUDIT

sebenarnya aku sedang menghadiri satu mesyuarat bila aku dikehendaki balik ke ofis. Mujurlah tempat mesyuarat tu tak jauh mana dari ofis aku tapi disebabkan aku tak bawa kereta, terpaksalah minta kawan seofis htr aku balik..kalo tak aku kena jalan kaki..hehehe..
aku diminta balik untuk menjadi auditee...sebenarnya aku hanyalah penolong dan ketuanya bermesyuarat di Ampang. tak tahu lah kenapa aku yg kena sebab aku tak pernah pun tgk fail tu..
tapi dah big boz kata..tak pe..balik juga...kena la akur perintah..
sampai opis aku dapatkan folder..mak aii...byk yg tak lengkap dan tak bersusun serta tak seragam..
macam mana nih..mujur ada pengalaman menguruskan benda2 macam ni kan.. so...aku pun semak dan buat apa yg patut...yang tak ada aku adakan.....yg kurang tepat aku betulkan dan seragamkan..
tepat jam 3.30, seken boz kol..stand by..lagi 15 minit kena odit...so aku pun turun ke bilik dia..
dan kami sama2 ke bilik untuk diaudit...
ntah aku rilexs jew..mcm takde ape2....
then bila sampai turn ..aku duduk di kerusi kiri, auditor di tgh dan seken boz tadi di kanan..
dia pun minta folder aku....aku pun hulurlah folder aku tu..
jeng...jeng...jeng...tarraaaa...
bukak2 jer ada maklum balas diatas sekali...terkejut auditor tu...dia pun cakap dekat pengurus kualiti:
"aik bukak2 jer dah ada maklum balas..kalo mcm ni tak payah wat catatan apa2 lah..dah ok sgt..."
lega aku dgn..seken boz angkat 2 2 kenin dia kat aku..
dia semak juga dan tya..aku kata ada 5 semuanya...dia belek no 1 dan 2 ..mcm tak ok..
dalam hati aku duk doa dan minta dia tgk yg no 5 sebab yg tu aku yg buat..Alhamdulillah..Allah dengar..
dia pun buka yg no 5..
bagus2...mcm ni lah...dia baca ...sambil kata bagus.
then dia tgk maklum balas aku punya..haaa...mcm ni lah..
wah lagi sekali seken boz tunjuk GOOD kat aku..
seronot sangat2 aku rasa...
dan kerana aku punya yg no 5 dia declare bagus dan tak ada apa2 catatan odit untuk proses kerja aku...
tapi biasa la..dia bagi beberapa cadangan..tak sampai 10 minit pun aku kena odit..
aku dan seken boz keluar dgn hati yg riang gumbira...aku la paling happy...
dia kata aku ..bagus nanti nak declare dalam miting..
yess...aku puas hati dan happy...
tapi aku letih sangat hari nih..sebab cuaca panaz...ekon opis rosak..aku kehulu kehilir dgn puasa...
so..kwn seopis ucap tahniah dan kagum dengan ke COOL an aku (perkataan apa ntah nih)
dia kata aku rilexs jer...
dan aku pun wassup pada geng2..SEBAB BAHAN AKU KIUT MCM AKU MAKA AUDITOR TU SUKA SGT DAN TAK BAGI APA2 TEGURAN ATAU CATATAN PADA PROSES KERJA TU..
yeaayyyyyyyyyyyyyyyyyyyy.....
Syukur ya Allah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

[url=http://www.mnpls.com/hello-16778.html][img]http://i.mnpls.com/167/16778.gif[/img][/url]