NEW VERSION : ARNAB DAN KURA-KURA

Ahad, Julai 07, 2013

Emak....

hari ni 070713...
empat bulan lebih emak pergi meninggalkan kami adik breadik...
setakat ini Alhamdulillah...hubungan adik bradik aku masih ok...walopun emak tak ada...
entah mengapa...saat Ramadhan menghampiri...hati aku semakin sayu....
kadang2 aku rindu kat emak...tambah2 saat hati aku sedang berduka..
kalo ada emak boleh aku peluk dan luahkan..
walopun sebenarnya aku seorang yg tak tahu nak menyatakan perasaan...
sebab bila aku dah bgtau..aku akan menyesal..
aku terkenangkan saat dengan mak..
bawak mak keklinik...
Alhamdulillah...Ramadan yang lalu aku berpeluang balik kampung dan berbuka dengan emak...
banyak kali jugak..saat itu wang ringgit aku tak kira...
tringat...emak suka makan nasi ulam...
murtabak ayam dan yong tau fu.,...
sama2 berbuka.....tggu siren bomba berbunyi...huhuhu...satu yang aku rasakan unik di bandar Tepenku yang permai itu...
tapi ramadan kali ini emak dah tak ada disisi....
dan hati aku terus menangis...terlalu banyak sebab yg menyebabkan aku sedih...
raya kali ni...aku balik kampung tapi tak tahu lah raya keberapa...
yang pasti raya pertama aku beraya disini...dah lama sangat aku tak beraya di KL...ntahlah mcm mana agaknya....
cadangnya nak balik raya kedua tapi raya ke4 banyak sangat kenduri..kawen dan tunang...
anak sedara nikah ... adik aku bertunang...kwn baik nikah.,..sumanya hari yang sama...macam mana agaknya aku nak uruskan...
then raya kelima aku terus nak ke Langkawi..,.,bawa anak dara aku bercuti...dah lama sangat aku tak bercanda dengan dia...khamis aku cadang nak balik KL ...jumaat nak kerja sbb aku nak ganti cuti Isnin buka sekolah tu...bukan apa..nak hantar anak dara tu balik asrama...mesti jem gila2...so aku ingat nak tido sana...isnin baru gerak balik sini...tak la tersangkut dalam jem...
cadangnya on d way balik kampung aku nak naik cameron...tapi tgk lah macam mana nanti...
aku tak betah nak duduk lama2...bukan apa..lagi lama aku kat kampung tu aku akan lebih bersedih....
sekarang pun aku kena kuatkan hati...syaratnya aku tak boleh nangis bila ziarah kubur mak...
sebab?
sebabnya...kalo tidak.. ada org yg taknak bawak aku lagi...
huhuhuuuu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

[url=http://www.mnpls.com/hello-16778.html][img]http://i.mnpls.com/167/16778.gif[/img][/url]