NEW VERSION : ARNAB DAN KURA-KURA

Rabu, Julai 10, 2013

KISAH 1 RAMADHAN

Alhamdulillah....hari ni 1 Ramadhan...
yang ditunggu-tunggu telah tiba...
semalam aku sahur ..nasi dan rendang itik yang dibagi oleh kakak iparku...
terima kasih...aku tak masak lauk lain...
dan sahur aku jam 5 pagi...lepas tu suap budak dush2  tu makan...biar banyak sikit...
hmmm...
ni pestaim budak dush2 tu nak posa.....
dia biasa jer...dah bangun dah ajar niat pose...suh dia tido kejap sebab nanti nak g skolah...
tapi biasalah dia..melilau2 dalam rumah...
elok ja azan subuh...dan lepas solat subuh...dia terus g kat peti ais...dan bukak...
hei...hei..hei...mana boleh makan....tego aku
mana da nak makan...kita tgk ajer..jwb dia sambil tutup pintu bawah dan bukak yang atas pulak..terjenket2 nak tgk apa da kat atas...
adoiii....baru seploh minit....
mana boleh makan..kata aku lagik..
ala takpe nanti kat skola cikgu bagi makan..kata dia..
hahaha...cikgu dah ckp tak bg makan sebab nak latih budak2 berpuasa...
lepas tu dia melilau2 lagik...ternampak mercun pop2 yg tawun lepas punya...
dia amik...belek2 dan tenung mercun tu ...
kalo posa penuh..nanti mami li munge api manyak2...kata ku...
dia pun senyum...masuk bilik dan landing...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

[url=http://www.mnpls.com/hello-16778.html][img]http://i.mnpls.com/167/16778.gif[/img][/url]