NEW VERSION : ARNAB DAN KURA-KURA

Rabu, Mac 27, 2013

Kening Sebelah Kiri Bergerak2 Lagi

dulu...dari 6hb Februari ..hampir berhari2 kening kiriku bergerak2 dengan sendiri...kemudian pada 28hb Februari...aku kehilangan bonda tercinta buat selamanya...aku menangis...menangis dan menangis...
mataku bengkak...dan dalamn keluarga...aku yg paling teruk menangis saat mengiringi perjalanan bondaku..
hari ni...
kening aku bergerak lagik...aku sungguh tak selesa...aku nak menangis lagik....
tadi pun aku menangis...sejak bonda tiada...air mata aku banyak mengalir.,..
28hb Mac ni...genap sebulan bonda pergi...'aku masih bersedih...aku nak balik kampung..buat tahlil untuk bonda...
tapi aku tak pasti adakah aku kuat...
nak tgk rumah bonda...pagi jumaat aku akan menziarahi pusara bonda..
aku tak pasti adakah aku kuat nantii...'
tapi aku dapat rasakan aku akan menangis lagik...lagi...
Ya Allah.,..bukan aku tak redha...cuma mainan hati ini...aku kalah...
bermula dari raya haji tahun lepas...aku memang bersedia dgn keadaan bonda
tapi...bila saatnya tiba...aku lemah untuk terima...
aku macam tak pias menatapi wajah bonda...
terus terang...aku tak dapat mengingati wajah terakhir bonda....aku org yg terakhir dapat menatap..itu pun sekejap sangat....
aku tahu ada hikmah disebalik semua nya...tapi aku tetap bersedih....
dua minggu semasa balik dari hatyai..aku dapat bersama bonda tapi aku terlalu sibuk dgn urursan lain...membuatkan aku terlalai dgn bonda buat seketika...
kemudian...aku teringin nak bercakap dengan bonda pada petang 27hb tu...tapi ntah kenapa...kerana keletihan aku tertidur dan aku tak menghubungi bonda...
aku baru bercadang nak balik pada 1hb Mac...nak jumpa bonda...
tapi...28hb Februari..jam 3.45 pagi...bonda pergi selama2nya...
aku tak sempat nak buat semua tu...aku tak dapat menatap wajah bonda sepuas2nya...
semua adik bradik dapat menguruskan bonda..aku seorang jer tak dapat...
memang masa hayat bonda aku lah org yang selalu bersama bonda...mandikan bonda tapi aku tak dapat berkhidmat disaat akhir bonda...
aku redha...yer redha cuma aku belum dapat menghilangkan rasa sedih lagi...
sesiapa yang baca blog ini...mohon sedekahkan ALFATIHAH untuk bondaku yang tercinta
MAHAROM BT KALSOM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

[url=http://www.mnpls.com/hello-16778.html][img]http://i.mnpls.com/167/16778.gif[/img][/url]