NEW VERSION : ARNAB DAN KURA-KURA

Sabtu, Mac 30, 2013

RENUNGAN TERAKHIR

semalam 28 hb Mac 2013
bertolak balik kampung...sebelum tu singgah kat U nak amik baucer buku tapi macam hampeh ajer..pusing2 dekat 1 jam tak jumpa pun nak amik kat mana...
lepas tu,...terus bergerak menuju ke kampung halaman...
kul 1sampai umah mak......sebe;um tu singgah kedai ..gunting rambut dulu...
kasi pendek dan bulat yer...'bulat?? oh no tetiber lak teringat kang dia gunting macam serkup dgn tempurung...tak ke naya...
tapi naseb tak jadi macam tu...ok jer...mcm sheila majid muda2 duluk dgn lagu pengemis muda ..bukan ak tapi rambut ak....hahahaaa....

hurm tapi bila sampai depan umah mak....ak mula sedih...tak leh tahan wooo...dan2 tu la meleleh,,,,tapi ak kaber depan mamat tu...nti dia tak bagi ak balik....lagi pun segan kat angah...
umah mak bersih sbb angah ada duk jaga...ak pun masuk bilik ak...
kunci pintu...terus menangis...tapi ak kena kontrol..tak nak nti mata ak bengkak..segan...segan kat angah...segan kat maksu...
lepas lega perasaan sikit...aku pun masuk kedapur dan mula siapkan bahan dan memasak untuk tahlil mak malam nanti di masjid. Hampir maghrib semuanya dah siap....cuma perlu hantar ke masjid dan hidangkan aja sebab semuanya aku dah siapkan.
Terasa sunyi kat umah mak...lalu bilik mak terasa macam mak ada dalam bilik tu...aku tak boleh tahan lagi.....bilik mak pun dah berubah....angah ubah kedudukan katil...aku ambik baju2 kurung mak..kemudian gambar2 lama mak dan buku resepi mak...mak memang suka memasak...bakat aku dapat dari mak la...
lepas selesai tahlil ...kul 10.30 aku gerak balik ke rumah maksu di Bukit Merah.,...aku tak leh duduk lama2 kat umah mak...nanti aku lagi sedih...
29hb Mac 2013...
aku nak balik KL hari ni...sebab hari sabtu ada kerja...lagi pun aku sedih nak tunggu lama2 kat sini...
sebelum balik aku singgah pusara mak...wah dah lawa...dah ada nisan...mesti abah aku yang buatkan...sebab abah dah pesan jgn buat or tempah...dia nak buatkan untuk mak...cuma tarikh kematian yg salah...abah tulis 28.1.2013 ..mak meninggal 28.2.2013...tak per lah.,...
kat kubur pun aku menangis lagik...tak tau la apa nak jadi dengan aku nih...

kubur mak kaler ijau..warna peberet abah...

Lepas ziartah...aku gerak balik Kl...ermm...tak tau la bila lagi aku nak kesini...dulu aku kerap balik jumpa mak...tapi sekarang.,..aku pun tak pasti.....tapi aku akan balik juga....tgk kubur mak...
sampai KL lebih kurang 5 petang sbb aku singgah U..kali ni dapat juga aku amik baucar buku tu...
lepas maghrib..aku pun lena...dgn sesungguh2nya...aku terjaga jam 10 malam...lapar la pulak...aku bancuh oat dan roti jer...aku pun layan tb2 citer alien...then nak tido tapi sbb dah tido sungguh tadi...so still 1;40am 30 mac 2013...
aku masih berjaga.........

Alfatihah untuk bondaku...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

[url=http://www.mnpls.com/hello-16778.html][img]http://i.mnpls.com/167/16778.gif[/img][/url]