NEW VERSION : ARNAB DAN KURA-KURA

Sabtu, Julai 19, 2014

KISAH SEBIJI KURMA

Baru-baru ni..aku berpeluang berbuka dengan kawan-kawan. Aku pun tak sangka akan berbuka dengan dia.. ..tapi bila dapat jemputan..aku pun ok jer..seronok jugakkan berbuka dgn kawan2..bukan selalu pun..itulah pertama kali aku berbuka dgn dia..
Atas meja kami ada sepeket kurma yang distapler..dah letak nasi dan lauk semua..aku pun tengokla..dia amik bungkusan kurma tu...dan buka stapler..pastu dia letak atas meja semula..tengah2..antara aku dan dia..aku tengok jer..
lagi 5 minit..sambil bersembang dengan dia..aku pun amik kurma tadi dan letak sebijik dalam pinggan nasiku..hurmmm..takde la aku nak letak dlm pinggan nasi dia..nak nti pandai la dia maik sendiri...
pastu azan pun berkumandang...tetiber..dia dgn selamber je berkata
"eh..mana kurma dalam pinggan ni tadi?"
"mana ada letak" jawab aku..termanggu2..
"ada la tadi kat nasi" kata dia tadi...
"oit..takkan la aku nak amik kurma dalam pinggan tu..huhuhu.."
"nah la amik kurma ni" jawabku sambey amek kurma yg dlm pingganku dan bagi pada dia. Hoh..dengan selamber dia makan kurma tu tadi...org sebelah meja kami pun tengok jer dia..terasa jugak kot....
aku nak tergelak jugak..takkan la aku nak amik kurma dalam pinggan dia..lagipun memang di buka bungkusan kurma tu..tapi dia tak amik n letak dlm pinggan..
takpe la..aku pun tak kisah..aku amik jer kurma lain and terus makan...
aku tau dia lapar..sebab dia ada miting then buka posa kat hotel..paham2 jer la..malam takda makan sebab hotel tu jauh dari kedai makan dah tu..dia pulak tak saho sbb tak sedar jam berbunyi..
apa pun aku enjoy berbuka dengan dia..aku suka sangat..thanks sayang..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

[url=http://www.mnpls.com/hello-16778.html][img]http://i.mnpls.com/167/16778.gif[/img][/url]